24.09.2009

STEEN1:STÄ TULI LIEKEHTIVÄ SIKIÖ

Suomen eturivin rap-artisteihin lukeutuva Steen1 (oik. Seppo Lampela) vaihtaa taiteilijanimensä Liekehtiväksi Sikiöksi ja julkaisee Pesismaila ja ananas albumin 11. marraskuuta.

Vaikka Liekehtivä Sikiö onkin Lampelan alter-ego, niin levyn materiaali eroaa edellisestä tuotannosta radikaalisti. "Steen1:stä alkoi tulla mulle periaatteessa painolastia nimen liittämisestä tiettyyn tyyliin ja se koko agenda muutenkin alkoi paistaa läpi jutusta ehkä liikaa. Liekehtivän sikiön avulla toivottavasti pystyn tekemään asioita vapaammin ja kokeilemaan kaikkia juttuja mitä oon miettinyt tässä vuosien verralla. Ja lisäksi ekasta levystä lähtien mulle on ollut selvää, että olen tekemässä kolmen levyn kokonaisuutta, jonka jälkeen asiat pitää katsoa uudestaan ja varmaan tänkin jutun jälkeen pitää taas katsoa peiliin." Lampela sanoo. Uuden levyn tyylisuuntaa Lampela kuvailee hymyillen hittihakuiseksi sell-out parodialevyksi, jolla on mahdollisuus tavoittaa laajempaa kuulijakuntaa tuoreella nykypäivän soundilla ja ajatusmaailmalla.

Steen1 viimeisteli vuonna 2004 alkaneen levytrilogiansa huhtikuussa 2009 julkaistulla päätösosalla Runoja kontrollihuoneesta. Studioalbumeidensa lisäksi mieheltä on julkaistu vuonna 2007 kokoelma Ajatusrikoksia sekä esikoisromaani Hullu Klovni vuoden 2008 syksyllä. Artistiuransa ohella Lampela työskentelee Kari Hynnisen omistaman KHY Suomen Musiikki Oy:n alamerkillä Karma Musiikilla artistivastaavana.

Liekehtivä Sikiö & Steen1 netissä
Steen1.com

Julkaisut
Salaliittoteoria (2004)